Ogólne warunki umowy Konsorcjum Gospodarczego
1. Ustalenia podstawowe
1.1. Termin realizacji zamówienia jest określony w umowie.
1.2. Projekt mebli zostanie wydany Klientowi po podpisaniu umowy, oraz uiszczenia zadatku (gotówka, przelew).
1.3. W dniu zawarcia umowy Klient zobowiązany jest dokonać wpłaty zadatku 50% od wartości zamówienia mebli typowych.
1.4. Za meble nietypowe wpłata zadatku wynosi 70% od wartości zamówienia.
1.5. Rozpoczęcie realizacji zamówienia następuje po wpłacie zadatku, brak dokonanej wpłaty unieważnia umowę (zamówienie).
1.6. W razie rezygnacji Klienta z towaru zadatek nie podlega zwrotowi.
1.7. Kwota zadatku przeznaczona jest na pokrycie kosztów zakupu materiału.
1.8. Wszelkie uzgodnienia i umowy z Kupującym są wiążące dopiero po ich pisemnym potwierdzeniu.
1.9. Za wszelkie zmiany wymiarów pomieszczenia powstałe po pomiarze przez Konsorcjum Gospodarcze, odpowiedzialność finansową ponosi Klient.
1.10. Wszelkie zmiany w trakcie realizacji zamówienia lub montażu, Klient winien zgłosić osobiście w STUDIU MEBLOWYM Ul. 3 Maja 34, 41-800 Zabrze, celem spisania protokołu zmian (nie u kierowcy lub montażystom) pod rygorem nieważności.
1.11. Doposażenie w sprzęt AGD, zlewozmywak, pochłaniacz, oraz oświetlenie, transformator – za dodatkową opłatą.
1.12. Montaż oraz przywóz mebli – za dodatkową opłatą 10% od wartości zamówienia.
1.13. Podłączenie oświetlenia za dodatkową opłatą.
1.14. Firma nie ponosi odpowiedzialności za krzywe ściany i podłogi u Klienta.
1.15. Montaż w godzinach popołudniowych od godz. 1500 – za dodatkową opłatą.
1.16. Firma nie wykonuje demontażu i wywozu istniejących mebli Klienta.
1.17. Zakupione meble z ekspozycji – dowóz i montaż za dodatkową opłatą.
1.18. MEBLE ZAKUPIONE Z EKSPOZYCJI NIE PODLEGAJĄ GWARANCJI.
1.19. Konsorcjum Gospodarcze nie wykonuje podłączeń instalacji gazowej, wodno – kanalizacyjnej oraz elektrycznej.
1.20. Firma nie wykonuje prac remontowo-budowlanych.
1.21. Meble zakupione przez Klienta bez montażu nie podlegają gwarancji.
2. Zawarcie umowy, przedmiot umowy, zakres dostawy.
2.1. Kupujący odpowiada za prawidłowość danych podanych na zamówieniu.
2.2. Kupujący nie może odmówić przyjęcia towaru dostarczonego zgodnie z jego zamówieniem.
2.3. Firma zastrzega jednocześnie możliwość zmian konstrukcyjnych, danych technicznych, wzornictwa zamówionego towaru, wynikających z postępu technicznego, o ile towar pomimo zmian nie zmienia swojego charakteru i właściwości technicznych, i dostarczenie takiego towaru nie stoi w sprzeczności i istotnym interesem Kupującego.
Konsorcjum Gospodarcze zastrzega sobie, iż przedstawione indywidualne oferty handlowe, kalkulacje, projekty, rysunki i inne dane techniczne są poufne, nie mogą być przez Kupującego udostępniane osobom trzecim. Naruszenie tego postanowienia uprawnia Konsorcjum Gospodarcze do wystąpienia na drogę sądową z roszczeniami z tytułu naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa na podstawie umowy o zawarciu nieuczciwej konkurencji.
3. Termin dostawy, realizacji.
3.1. Na prośbę Klienta Konsorcjum Gospodarcze może dokonać zmiany terminu montażu na późniejszy, Klient winien zgłosić to osobiście celem spisania protokołu zmian.
3.2. Przyjazd i rozpoczęcie montażu u Klienta odbywa się nie później niż do godz. 1400.
3.3. W razie gdy Kupujący żąda dokonania zmian w zamówionym towarze, takie żądanie traktuje się jak złożenie nowego zamówienia. Nowe zamówienie będzie uwzględnione jeśli Konsorcjum Gospodarcze uzna jego wykonanie za możliwe, w takim przypadku Firma ustali nowy termin dostawy i montażu.
3.4. Termin montażu i dostawy może ulec zmianie i odpowiedniemu wydłużeniu w przypadku wystąpienia siły wyższej, przez co rozumnie się zdarzenia, których nie można było przewidzieć i im zapobiec.
3.5. W przypadku opóźnienia przez Klienta odbioru świadczenia, Konsorcjum Gospodarcze jest uprawnione do naliczania opłat, tytułem przechowania towaru w wysokości 40 zł brutto/tydzień.
4. Ceny, warunki płatności, płatność ratalna.
4.1. Za datę zapłaty uważa się dzień wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Konsorcjum Gospodarczego lub wpłaty gotówkowej.
4.2. W przypadku zalegania przez Kupującego z płatnościami na rzecz Konsorcjum Gospodarczego, Kupujący pokryje koszty związane z uruchomieniem procedury windykacyjnej.
4.3 Płatność w dniu motażu lub potwierdzenie przelewu.
4.4 Faktura Vat- klient wyraża zgodę na przesłanie Faktury Vat drogą elektroniczną ,,e- faktura „ lub wysłanie faktury listownie .
5. Warunki gwarancji i reklamacji.
5.1. Wszystkie reklamacje są rozpatrywane z uwzględnieniem przepisów Kodeksu Cywilnego.
5.2. Obowiązują krajowe, ustawowe warunki.
5.3. Podstawą roszczeń gwarancji jest oryginalna umowa wystawiona przez Konsorcjum Gospodarcze,oraz uiszczenie całej kwoty należnej lub nie zalegania z płatnościami w stosunku do Konsorcjum Gospodarczego przez Kupującego.
5.4. Gwarancją objęte są wyłącznie towary eksploatowane zgodnie z przeznaczeniem.
5.5. Odpowiedzialnością z tytułu gwarancji nie są objęte:
– usterki wynikające z niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania,
– usterki wynikające z niedbalstwa, zniszczenia, spóźnionego sygnalizowania usterek,
– wszystkie usterki powstałe wskutek uszkodzeń mechanicznych,
– uszkodzenia powstałe w skutek wszelkiego rodzaju zabrudzeń,
– zużycie w wyglądzie wynikające z bieżącego użytkowania,
– reklamacji nie podlegają uszkodzenia mechaniczne (rysy, obicia krawędzi ,wgniecenia)oraz uszkodzenia wynikłe z działania wysokich temperatur przekraczających wytrzymałość frontu (najczęściej w okolicach wadliwych kuchenek, piekarników itp.)
5.6. Wszelkie naprawy, udoskonalenia i inne zmiany bez uprzedniego pisemnego uzgodnienia przez Kupującego nie są objęte odpowiedzialnością z tytułu gwarancji, jak również mogą spowodować utratę gwarancji.
5.7. Kupujący jest zobowiązany sprawdzić dostarczony towar w chwili jego montażu.
5.8. W przypadku uzasadnionej reklamacji Kupujący jest uprawniony do żądania usunięcia wady.Dla wykonania powyższego obowiązku Strony uzgodnią odpowiedni termin uwzględniający aktualne możliwości serwisowe Konsorcjum Gospodarczego. Kupujący jest zobowiązany do udzielenia pomocy serwisantowi Firmy.
5.9. Konsorcjum Gospodarcze ma prawo wyboru rodzaju gwarancji (naprawa, wymiana, obniżka ceny), czy wady towaru będą usunięte u kupującego czy też towar powinien być dostarczony do miejsca wskazanego przez Konsorcjum Gospodarcze na koszt kupującego.
5.10. Zgłoszeń reklamacji dokonuje się tylko w formie pisemnej z podaniem dokładnego opisu usterki,a za termin przyjęcia reklamacji uznaje się datę przyjęcia wniosku.
5.11. Formularz reklamacyjny:
6. Zastrzeżenia własności rzeczy sprzedanej.
6.1. Konsorcjum Gospodarcze zastrzega sobie prawo własności sprzedanych towarów do chwili zapłaty przez Kupującego pełnej ceny wszystkich towarów.
6.2. W przypadku opóźnienia płatności ze strony Kupującego Konsorcjum Gospodarcze ma prawo na koszt Kupującego żądać chwilowego wydania zastrzeżonego towaru w celu zabezpieczenia przez Konsorcjum Gospodarcze swoich praw. Niniejszego żądania nie uznaje się za odstąpienie od umowy.
6.3. Kupujący nie ma prawa zbycia wierzytelności przysługujących do Konsorcjum Gospodarczego na rzecz osób trzecich.
7. Dane techniczne.
7.1. Szafy na wymiar do zabudowy są wykonane bez ,,pleców”.
7.2. Szyba na ścianę nie jest szybą hartowaną, może ulec pęknięciu przy nagrzaniu. Zaleca się zasłonić szybę w trakcie gotowania przy palnikach.
7.3. Na szybie z motywem mogą wystąpić delikatne skazy nie zależne od producenta, które nie podlegają reklamacji.
7.4. Z przyczyn technologicznych na frontach oklejonych folią wysokopołyskową, występuje delikatna struktura (tzw. skórka pomarańczy). Wykonane fronty na wysoki połysk nigdy nie będą nieć gładkiej struktury jak na folii próbnika.
7.5. Skórka pomarańczy nie podlega reklamacji.
7.6. Blaty wykonane z płyty meblowej mają mniejszą odporność na ścieranie od blatów oryginalnych.
Blaty wykonane z płyty meblowej zamawiamy na wyraźną prośbę Klienta, co jest ujęte w umowie zamówienia.